Nemigyógyászat vizsgálatok a Korall klinikán

A nemiszervi gyulladásos panaszok kivizsgálása  többlépcsős, szerteágazó folyamat. A pontos diagnózis tisztázása nélkül azonban nem lehet célzott, megfelelő kezelést alkalmazni, ezért ezt az utat végig kell járni.

A leggyakoribb nemi úton terjedő betegségek:

• A leggyakoribb nemi úton terjedő betegség - egyúttal a kanyaró utáni leggyakribb fertőzőbetegség - a gonorrea vagy népszerű nevén tripper jellegzetes, sárgás folyás a fő tünet. Ma már jól gyógyítható antibiotikumokkal.
  • A másik klasszikus betegség a nemi szerveken, néha a szájban is gyorsan gyógyuló, fájdalmatlan sebeket, fekélyeket okozó, de késői stádiumaiban a szív-érrendszert és az idegrendszert roncsoló szifilisz vagy luesz. Még mindig érzékeny a dugóhúzószerű kórokozója, a treponéma antibiotikumokra, így az első stádiumban adott gyógyszerekkel szövődménymentesen kezelhető.
  • A trichomoniázis a hüvely vagy a húgycső megbetegedésével járó, nemi úton terjedő betegség. A kórokozó megfertőzheti mind a nők, mind a férfiak húgyutait és ivarszerveit, a tünetek azonban főleg nőknél jelentkeznek. Nőknél a betegség általában egy zöldes-sárga habos hüvelyi váladékozással kezdődik.
  • A Candida albicans egy sarjadzógomba, mely világszerte szaporodóban van.  Noknel a huvely erzekny, kipirult, a huvelyvaladek rossz szagu. Ferfiaknal csipo vizelesi erzes, feher szinu hugycsovaladek, voros, erzekeny makk jellemzi. Hajlamosito tenyezo a cukorbeteseg, tartos antibiotikumszedes, mert ilyenkor a bakteriumok rovasara elszaporodnak a gombak. Tartos fennallas eseten fitymaszukuletet is okozhat. Az újszülötteken a "szájpenész" és a "pelenka kiütés" is candidafertőzés eredményeként jön létre.
  • Nemi herpesz (herpes genitalis) esetén a fájdalmas hólyagok akút kellemetlensége mellett kell számolni a vírus hosszú idő után kifejtett - főleg méhnyakat érintő - rákkeltő hatásával is.
  • Ugyanilyen daganatképző effektust írtak le kondilómák esetén, amikor a páciens a tenyéri-talpi szemölcsöket is léterhozó vírusfélével fertőződött meg, s nemiszervén nyeles bőrdaganatok alakultak ki. Ma a tudósok a humán papillóma vírust teszik felelőssé más rákok kialakulásáért is.
  • A nemi szerveken előforduló paraziták sorából nem felejthetjük ki a vérszívókat, így a lapostetűt sem. Itt leginkább a kínzó viszketés a probléma, de társulhatnak hozzá egyéb fertőzések is.
  • AIDS: Korunk súlyos, eddig gyógyithatatlan, szexuális úton terjedő betegsége. A partnerek gyakori váltogatásának kerülése, a megfelelő higéniás szabályok betartása, az időszakos orvosi (úrologus, nőgyógyász) ellenőrzés, és végezetül- ismeretlen partner esetében- az óvszerhasználat biztonságos gátja a szexuális úton terjedő betegségeknek.

A szexuális úton terjedő betegségek (STD) esetén mindig célszerű az akár teljesen tünet- és panaszmentes partnert/partnereket is vizsgálni, kezelni, mivel ennek elmulasztása visszafertőződés, vagy „ping-pong fertőzés" kialakulásához vezethet!

Szolgáltatásaink árlistája:

Szakorvosi vizsgálat RON